Vi tror på kvalitet & värdskap i alla led
Vår grundfilosofi
Vi tror att det är detaljerna som håller ihop allt, och att detaljerna har en förmåga att förhöja och förgylla. I mötet mellan människor tror vi att service och värdskap är några av de detaljer som väger absolut tyngst.
Med gedigna personliga erfarenheter från service, event och restaurangbranschen, en stark förståelse både för kundens behov och konsulternas arbete matchar vi rätt profil till rätt uppdrag – oavsett om det handlar om tillfälliga behov eller längre uppdrag.
Responsa är er kvalitativa rekrytering- och bemanningspartner inom besöksnäringen, som hjälper er med era personalbehov inom bl.a. restaurang, event, catering, hotell, Showroom och konferens.
Vår värdegrund
-
Kvalitet
Responsa står för kvalitet i alla led - både gentemot kund, konsult och som samhällsspelare. För oss innebär det bland annat att vi gör vårt yttersta i varje situation, tar ansvar, kvalitetssäkrar och är pålitliga. Det handlar också om att kurera och ta till vara på styrkan i vår och våra konsulters kompetens och erfarenheter, och vara en trygg och lyhörd arbetsgivare.
-
Värdskap
En stark förståelse för värdskap är nyckeln oavsett område inom servicebranschen. För oss innebär värdskap i alla led ett personligt och lyhört bemötande, med hjärta och förståelse för både kund, gäst och konsult. Att se och höra människan i varje situation, och värna om det mänskliga mötet på ett respektfullt och välkomnande sätt.
Vår story
Responsa startade 2012 då vår grundare Anette Nyberg såg ett behov av en mer kvalitativ bemanningspartner inom främst restaurangbranschen, men även på andra håll inom besöksnäringen.
I uppstarten var erbjudandet riktat främst mot uthyrning av mer seniora och rådgivande roller med fokus på verksamhetsutveckling och uppstart av restaurangverksamheter. Erbjudandet kom snabbt att växa för att även inkludera bemanningen av de värdskapsfokuserade rollerna. Anette såg personalen som varje verksamhets viktigaste byggsten, där gästbemötandet är så viktig för helhetsupplevelsen av varumärket.
Besöksnäringen har länge varit en fantastisk industri i att skola unga och nya ut i arbetslivet, med en nästan konstant hunger efter mer personal. Att därför bygga en stark konsultpool, med fokus på att matcha unga ambitiösa i behov av extrajobb med verksamheter i behov av personal, kändes som en naturlig utveckling av bolagets grunderbjudande. Kvalitativ bemanning.
Sedan första dagen har förståelsen för kundens behov, vår erfarenhet från branschen samt förståelsen för gott värdskap och kvalitet alltid varit ledord som följt Responsas utveckling. Målet då, likväl nu, är bemanningsbranschens mest kompetenta personal, och mest nöja kunder.
Bemanning ska inte vara en nödlösning och kvalitetslotteri. Kompetent personal med förståelse för service och gott värdskap ska vara en självklarhet, inte en lyckträff. Vi är övertygande om att bemanning använt på rätt sätt resulterar i en flexibel och konkurrenskraftig personalstrategi, utan att behöva tumma på kvalitet för vare sig konsult eller kund. Det är vår avsikt att vara förebilder inom detta, och att vara en högkvalitativ bemanningspartner för alla parter.